Dialoški pristop k soustvarjanju podpore in pomoči


Stopnja: 1
Letnik: 3
Študijski program: Socialno delo

Nosilci: Lea Šugman Bohinc
Sodelavci: Mojca Šeme

3002000751255


Cilji:

Cilji: študent poglablja in nadgrajuje že osvojene osnovne spretnosti delovnega pogovora.

Predmetno specifične kompetence:

  • Poznavanje in sposobnost dosledne uporabe jezika SD.
  • Sposobnost soustvarjanja izvirnih projektov podpore in pomoči v dialogu z uporabniki in drugimi udeleženci na konkretnem področju SD.
  • Znanja in spretnosti za uporabo strokovnih metod in postopkov na konkretnem področju SD (svetovalni pogovor, osebna pomoč posamezniku, paru, družini, skupini).
  • Zmožnost razpravljanja in soustvarjanja želenih razpletov (npr. rešitev problemov) na konkretnem področju SD (svetovalni pogovor, osebna pomoč posamezniku, paru, družini, skupini).
  • Znanje in sposobnost vzpostavljanja prvega stika in delovnega odnosa na konkretnem področju SD (svetovalni pogovor, osebna pomoč posamezniku, paru, družini, skupini).
  • Znanje in sposobnost vodenja delovnega pogovora (spoznavanja, pogajanja, dogovarjanja),  v smeri želenih razpletov na konkretnem področju SD (svetovalni pogovor, osebna pomoč posamezniku, paru, družini, skupini).
  • Znanje in sposobnost beleženja in dokumentiranja na konkretnem področju SD (svetovalni pogovor, osebna pomoč posamezniku, paru, družini, skupini).
  • Sposobnost etične refleksije praktičnega dela z uporabniki in drugimi akterji na konkretnem področju SD.

Vsebina predmeta:
  1. sprememba in stabilnost,
  2. dejavniki uspešne psihosocialne podpore in pomoči,
  3. dialoška praksa socialnega dela v projektu podpore in pomoči,
  4. postmoderni pristopi k podpori in pomoči: odprti dialogi in dialogi pričakovanja,
  5. postmoderni pristopi k podpori in pomoči:  pripovedovanje zgodbe,
  6. hipnoza, na stanje vezani spomin, vedenje & učenje, placebo v kontekstu pomoči

 


Temeljna literatura:
  1. Čačinovič Vogrinčič, G., Šugman Bohinc, L. (2000). Učinkovitost (uspešnost) razgovora v socialnem delu z družino. Socialno delo, 39(3), 175-189.
  2. Jacobsen, R. K., Sørgård, J., Karlsson, B. E., Seikkula, J., & Kim, H. S. (2018). “Open Dialogue behind locked doors” – exploring patients’, family members’, and professionals’ experiences with network meetings in a locked psychiatric hospital unit: A qualitative study. Scandinavian Psychologist, 5, e5. https://doi.org/10.15714/scandpsychol.5.e5
  3. Možina, M. (2005). Prispevek sistemske psihoterapije k sodobnim tokovom v psihoterapiji. V: J. Bohak, & M. Možina (ur.). Sodobni tokovi v psihoterapiji: od patogeneze k salutogenezi (8-24). Četrti študijski dnevi Slovenske krovne zveze za psihoterapijo, Rogla. Zbornik prispevkov.
  4. Seikkula, J. (2011). Becoming Dialogical: Psychotherapy or a Way of Life? The Australian and New Zealand Journal of Family Therapy, 32(3), 179-193.
  5. Šugman Bohinc, L. (1992). Psihobiologija psihofizične povezanosti in zdravljenja. Anthropos, 24(1-2), 235-251.
  6. Šugman Bohinc, L. (2000). Kibernetika spremembe in stabilnosti. Socialno delo, 39(2), 93-108.
  7. Šugman Bohinc, L. (2003) Pripovedovanje zgodb v socialnem svetovanju in psihoterapiji. Socialno delo, 42(6), 377-383.
  8. Šugman Bohinc, L. (2003). Kibernetika konverzacije - o spreminjanju razumevanja sebe in drugega skozi razgovor. V: J. Bohak, & M. Možina (ur.). Kaj deluje v psihoterapiji : novejše raziskave njene uspešnosti (35-44). Drugi študijski dnevi Slovenske krovne zveze za psihoterapijo. Rogla. Zbornik prispevkov.
  9. Šugman Bohinc, L. (2005). Kibernetika psihoterapije – razvijanje učinkovite postmoderne dialoške prakse. V: J. Bohak, & M. Možina (ur.). Sodobni tokovi v psihoterapiji: od patogeneze k salutogenezi (156-163).Četrti študijski dnevi Slovenske krovne zveze za psihoterapijo, Rogla. Zbornik prispevkov.
  10. Šugman Bohinc, L., Rapoša Tajnšek, P., Škerjanc, J. (2007). Življenjski svet uporabnika. Raziskovanje, ocenjevanje in načrtovanje uporabe virov za doseganje želenih razpletov. Zbirka Katalog socialnega dela. Ljubljana: FSD.

Pogoji za vključitev v delo:

Pogoj za vključitev v delo je vpis v tekoči letnik študija.


Metode ocenjevanja:

Pisni izpit 50,00 %
Projektna seminarska naloga 40,00 %
Refleksija vaj 10,00 %

 


Delež v %:Pisni izpit (50,00 %), Projektna seminarska naloga (40,00 %), Refleksija vaj (10,00 %)