Stopnja: 1
Letnik: 3
Študijski program: Socialno delo
Nosilci: Lea Šugman Bohinc
Sodelavci: Mojca Šeme
P | S | V | KV | DOŠ | SD | ∑ | ECTS |
30 | 0 | 20 | 0 | 0 | 75 | 125 | 5 |
Cilji:
Cilji: študent poglablja in nadgrajuje že osvojene osnovne spretnosti delovnega pogovora.
Predmetno specifične kompetence:
- Poznavanje in sposobnost dosledne uporabe jezika SD.
- Sposobnost soustvarjanja izvirnih projektov podpore in pomoči v dialogu z uporabniki in drugimi udeleženci na konkretnem področju SD.
- Znanja in spretnosti za uporabo strokovnih metod in postopkov na konkretnem področju SD (svetovalni pogovor, osebna pomoč posamezniku, paru, družini, skupini).
- Zmožnost razpravljanja in soustvarjanja želenih razpletov (npr. rešitev problemov) na konkretnem področju SD (svetovalni pogovor, osebna pomoč posamezniku, paru, družini, skupini).
- Znanje in sposobnost vzpostavljanja prvega stika in delovnega odnosa na konkretnem področju SD (svetovalni pogovor, osebna pomoč posamezniku, paru, družini, skupini).
- Znanje in sposobnost vodenja delovnega pogovora (spoznavanja, pogajanja, dogovarjanja), v smeri želenih razpletov na konkretnem področju SD (svetovalni pogovor, osebna pomoč posamezniku, paru, družini, skupini).
- Znanje in sposobnost beleženja in dokumentiranja na konkretnem področju SD (svetovalni pogovor, osebna pomoč posamezniku, paru, družini, skupini).
- Sposobnost etične refleksije praktičnega dela z uporabniki in drugimi akterji na konkretnem področju SD.
Vsebina predmeta:
- sprememba in stabilnost,
- dejavniki uspešne psihosocialne podpore in pomoči,
- dialoška praksa socialnega dela v projektu podpore in pomoči,
- postmoderni pristopi k podpori in pomoči: odprti dialogi in dialogi pričakovanja,
- postmoderni pristopi k podpori in pomoči: pripovedovanje zgodbe,
- hipnoza, na stanje vezani spomin, vedenje & učenje, placebo v kontekstu pomoči
Temeljna literatura:
- Čačinovič Vogrinčič, G., Šugman Bohinc, L. (2000). Učinkovitost (uspešnost) razgovora v socialnem delu z družino. Socialno delo, 39(3), 175-189.
- Jacobsen, R. K., Sørgård, J., Karlsson, B. E., Seikkula, J., & Kim, H. S. (2018). “Open Dialogue behind locked doors” – exploring patients’, family members’, and professionals’ experiences with network meetings in a locked psychiatric hospital unit: A qualitative study. Scandinavian Psychologist, 5, e5. https://doi.org/10.15714/scandpsychol.5.e5
- Možina, M. (2005). Prispevek sistemske psihoterapije k sodobnim tokovom v psihoterapiji. V: J. Bohak, & M. Možina (ur.). Sodobni tokovi v psihoterapiji: od patogeneze k salutogenezi (8-24). Četrti študijski dnevi Slovenske krovne zveze za psihoterapijo, Rogla. Zbornik prispevkov.
- Seikkula, J. (2011). Becoming Dialogical: Psychotherapy or a Way of Life? The Australian and New Zealand Journal of Family Therapy, 32(3), 179-193.
- Šugman Bohinc, L. (1992). Psihobiologija psihofizične povezanosti in zdravljenja. Anthropos, 24(1-2), 235-251.
- Šugman Bohinc, L. (2000). Kibernetika spremembe in stabilnosti. Socialno delo, 39(2), 93-108.
- Šugman Bohinc, L. (2003) Pripovedovanje zgodb v socialnem svetovanju in psihoterapiji. Socialno delo, 42(6), 377-383.
- Šugman Bohinc, L. (2003). Kibernetika konverzacije - o spreminjanju razumevanja sebe in drugega skozi razgovor. V: J. Bohak, & M. Možina (ur.). Kaj deluje v psihoterapiji : novejše raziskave njene uspešnosti (35-44). Drugi študijski dnevi Slovenske krovne zveze za psihoterapijo. Rogla. Zbornik prispevkov.
- Šugman Bohinc, L. (2005). Kibernetika psihoterapije – razvijanje učinkovite postmoderne dialoške prakse. V: J. Bohak, & M. Možina (ur.). Sodobni tokovi v psihoterapiji: od patogeneze k salutogenezi (156-163).Četrti študijski dnevi Slovenske krovne zveze za psihoterapijo, Rogla. Zbornik prispevkov.
- Šugman Bohinc, L., Rapoša Tajnšek, P., Škerjanc, J. (2007). Življenjski svet uporabnika. Raziskovanje, ocenjevanje in načrtovanje uporabe virov za doseganje želenih razpletov. Zbirka Katalog socialnega dela. Ljubljana: FSD.
Pogoji za vključitev v delo:
Pogoj za vključitev v delo je vpis v tekoči letnik študija.
Metode ocenjevanja:
Pisni izpit 50,00 %
Projektna seminarska naloga 40,00 %
Refleksija vaj 10,00 %
Delež v %:Pisni izpit (50,00 %), Projektna seminarska naloga (40,00 %), Refleksija vaj (10,00 %)